AkiShop

Hur returnerar jag en vara?

– Vi har 30 dagars returrätt, du som kund står själv för returfrakten.

– Mejla oss på info@akishop.se med kort info om varför du returnerar vara samt ditt ordernummer (du kan även lägga med en handskriven lapp i lådan)

– Se till så att varan är i samma skick som vid leverans för att retur, bytesrätt och öppet köp ska kunna föreligga! 

– Vid godkänd retur tar det maximalt 5 dagar innan returen är genomförd.

Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt gått sönder? 

Vid fråga om reklamation är du välkommen att ringa oss på:  0763156233

Eller maila följande info till info@akishop.se

– Ämne: Ditt ordernummer 

– Bild: Fotografera synliga skador. Om skadorna inte är synliga så skickar du in en video, eller beskriver skadan i textform. 

ÖPPET KÖP/BYTESRÄTT/REKLAMATION

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Är du osäker kontaktar du oss på info@akishop.se Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten försöker vi allra möjligaste mån ersätta produkten med en ny likadan. Har en produkt gått ur sortimentet så försöker vi alltid att ersätta med en annan nyare variant av produkten. OBS! garantin gäller  inte vid förslitningsskador.

Tänk på att du som konsument har undersökningsplikt på de varor du mottager. Du bör alltså se över produkten innan du tar av plombering som plast och lappar.  

Varukorg stäng